Dameklubben

Sæsonen begynder den 9. april. Kom og vær med i vores hyggelige golfklub for damer.

Velkommen til  Ørnehøj dameklub

I 2025 begynder Ørnehøj Dameklub sin 32. sæson.

Du er hjertelig velkommen med handicap på 54 eller derunder.

Vi holder Åbningsmatch onsdag den 9. april med gunstart kl 16 og efterfølgende spisning.

I 2024 var vi 143 medlemmer.

Årskontingentet er 300 kr.

Tilmelding

Du sender en mail med dine oplysninger til vores kasserer Lisa Bergmos  og indbetaler derefter på konto 6688-13961700.

Indmeldingsblanket finder du på Dameklubbens hjemmeside.

Mentor

Som ny i Dameklubben tilbyder vi en ”Mentor”.

Hun vil følge dig de første 2-3 matcher, hvor formålet alene er at få dig til at føle dig hjemme i Dameklubben og samtidig give dig indsigt i de forskellige ting omkring Dameklubben.

Matchdag er onsdag.

Vi har 18 huls match og 9 huls match.

Man kan veksle mellem matchene fra onsdag til onsdag.

Spiller man 9 huls match sker det altid på ugens 9 huls bane.

18 huls match

Dameklubben har præbookede tider fra kl. 9-9.45 og kl. 15.30-16.15 – men man kan spille hele onsdagen på andre tider.

For at deltage i præmierne skal man være tilmeldt ”Klubturnering”.

Tilmelding

Tilmelding foretages på Golfbox, og OGSÅ under ”Klubturnering”.

Dette gøres senest mandag kl 24 – herefter får andre spillere mulighed at booke i de nævnte tider. Hvis dameklubbens tildelte tider er bookede, er det altid muligt at booke en boldrende på touchskærmen i Klublokalet.

Hvis man booker i tidsrummet fra kl. 9.00 – 9.45, er det en forudsætning, at man er tilmeldt ”Klubturnering”.

Kl 08.40 foretages der lodtrækning, hvor scorekortene blandes og ”boldene” sættes.

9 huls match

Tilmelding foretages på Golfbox, og OGSÅ under ”Klubturnering”.

Der er ingen præbookede tider til 9 huls match, som spilles på 9 huls banen onsdag. Man booker selv en tid.

Der udløses en præmie for hver 8. spiller og der spilles kun tættest flaget på 9 hul banens første par 3 hul.

Matchkalenderen

Matchkalenderen findes på hjemmesiden.

Desuden kan den ses på Dameklubbens opslagstavle i klubhuset.

Det er medlemmernes eget ansvar at holde sig orienteret om sløjfe, spilleform mm.

Score

Alle som er tilmeldt matchen – uanset om man spiller 9 huls eller 18 huls match – vil modtage mail med et link, hvor man indtaster sin score – senest kl 21.30 onsdag. Herefter er matchen lukket.

Nærmest Flaget og Birdies.

18 huls matchen: Der er ”nærmest flagpå par 3-hullerne (3-5-8-12-15-20-21-24)

Der ”nærmest flaget i 3 slag” på par 4 huller (9-17-27)

9 huls matchen: Der er ”nærmest flag” på onsdagens første par 3 hul

Indberetning sker på sms seneste kl. 21.30 på spilledagen med medlemsnummer, navn, hul og afstand – samt birdies.

Kirsten Salk      – tlf. 30260176

Lene Huus        – tlf. 20192999

Præmier

Præmierne uddeles til vores Præmieaftener.

Oversigten over ugens vindere ses på Dameklubbens hjemmeside.

18 huls Match

Der er præmier til de tre bedste spillere i hver række samt ugens joker.

Ugens joker er fastsat efter: 7 – 9 – 13. Første uge er det 7. pladsen i hver række, anden uge 9. pladsen i hver række og tredje uge er det 13. pladsen i hver række osv..

9 huls match

Der udløses en præmie for hver 8. spiller og der spilles kun tættest flaget på 9. hul banens første par 3 hul.

Ugens joker, er fastsat efter: 7 – 9 – 13. Første uge er det 7 pladsen i hver række, anden uge 9. pladsen i hver række og tredje uge er det 13. pladsen i hver række osv.

På præmieaftenerne spilles forskellige former for match over 9 huller – og foruden spisning kl. 19, er der forskellige former for aktiviteter – modeshow – hygge/bytte – regelaften – sang – vinsmagning m.v.

Årets golfer og Årets Æresmedlem

Dette offentliggøres på Generalforsamlingen oktober 2025

Kønnenes Kamp spilles mod Herreklubben.

Herreklubben er arrangør, da de vandt i 2024.

Åben Damedag afholdes den 21. maj kl 09

Marianne Brink, Lisa Bergmos, Lis Kondrup, Pia Lindberg, Susanne A. Jensen, Birgit Andersen og Camilla Bøcker Pedersen er det stærke udvalg.

Ryder Cup. Her spiller vi hold – Europa mod USA

Generalforsamling afvikles den 12. oktober 2025.

Indmeldelsesblanket




    Bestyrelsen

    Formand og webmaster
    Ida Østrup Olsen
    Tlf. 2062 6077
    ida.oestrup@gmail.com
    ornehojdameklub@outlook.dk

    Næstformand og matchleder
    Kirsten Salk
    Tlf. 3026 0176
    kirstenhedeman@hotmail.com

    Kasserer og webmaster
    Lisa Bergmos
    Tlf. 2980 5680
    Lisabergmos@gmail.com

    Matchbehandler og sekretær
    Lene Huus
    Tlf. 2019 2999
    huus@stofanet.dk

    Sponsorer
    Ena Hübertz
    Tlf. 2338 4477
    enaengelby@gmail.com

    Suppleant
    Camilla Bøcker Pedersen
    Tlf. 6178 0122
    skatter90@hotmail.com

    Matchprogram 2025

    Dameklubbens Matchkalender 2025, kommer i februar 2025.

    Sponsorer i Dameklubben

                                                                                                                                                                                     

    Referat af generalforsamlingen den 12. oktober 2024

    Referat af Dameklubbens generalforsamling

    den 12. oktober 2024

    Punkt 1.  Valg af dirigent og referent

    Lisa Bergmos blev valgt som dirigent og kunne konstatere, at generalforsamlingen var rettidigt indkaldt. Selve indkaldelsen blev udsendt den 29. september 2024, men allerede den 20. september blev der åbnet for tilmelding, ligesom dato for Generalforsamlingen indgik i Dameklubbens matchprogram for sæson 2024 og derfor er Generalforsamlingen at betragte som værende lovligt indvarslet.

    Marianne Brink blev valgt som referent.

    Punkt 2.  Formandens beretning

     Formanden indledte beretningen med at byde velkommen til Dameklubbens generalforsamling og afslutning.

    Året har budt på mange dejlige golfrunder sammen med mange forskellige kvinder. Det har helt igennem været en fornøjelse. Vejret har været med os – i hvert fald hvad angår vand og vind – som altid her i Ørnehøj så blæser det.

    Vintercafe 2023 – 2024

    Vi har siden sidste golfsæsons afslutning holdt små uformelle ”tete a tete” hver onsdag – hvor vi har gået en lang tur, efterfølgende varmet os med kaffe, te, håndarbejde og hinandens selskab. Et helt uformelt set-up med deltagelse af 10-20 golfdamer pr. gang. Det vil vi også fremadrettet gøre med første møde den 6. november i tidsrummet kl. 12-15. Som noget nyt vil cafeen her i vintersæsonen være åben.

    Årets gang

    Vi har i år været 143 medlemmer. Det er rigtig flot og vi har sagt velkommen til 17 nye dejlige damer.

    Velkommen til jer. En særlig tak til jer, der har taget runder med de nye, og ført dem ind i vores ”lille univers”. Det er særlig værdifuldt og har betydning – ikke blot for det enkelte nye medlem – men også for vores ry og rygte – at her er godt at være, og det håber jeg, at I ”nye” også synes. Vi vægter golfspillet højt, men lige så meget, at der er et godt socialt klima i Dameklubben.

     Åbningsmatch

    Vi indledte sæsonen en solrig, men iskold åbningsmatch den 3. april 2024 med 92 damer, Dejligt med gensyn – til tidligere medlemmer – nogle af os er blevet kønnere siden sidste år – og hyggeligt med nye ansigter, der gav anledning til nysgerrige blikke og spørgsmål ”hvem er hun” – ”kender I hende”? Ja ja, vi vil jo have styr på tropperne. Vi var så uheldige, at Cafeen var ikke kommet helt op at køre og vi gik desværre herfra fattigere, sultne og skuffede – men heldigvis var det en engangsforestilling – så tak til Cafeen for nogle dejlige rammer til vores arrangementer ud over sæsonen og tak for samarbejdet. Desuden tak til Proshoppen og til de søde modeller, der viste os forårets nyeste ting i golftøj og sko.

    Foruden vores hjemlige onsdagsmatcher har sæsonen været krydret med diverse arrangementer.

     Udflugter

    Vi har haft to udflugter dels til Åbybro den 4. maj og dels til Volstrup den 7. september 2024.

    Åbybro den 4. maj 2024

    Blot 15 Ørnehøj damer havde taget imod invitation til en tur til Åbybro, hvor vi havde inviteret deres dameklub og de mødte op med 12 damer – så vi var i alt 27 damer. Åbybropigerne havde dækket bord og købt blomster og servietter og var en kæmpe hjælp til at få turen til at gå op i en højere enhed. Vi fik noget utrolig dejlig mad fra Gade køkkenet. Vejrguderne var med os, banen stod flot og det var en rigtig dejlig dag med snak grin og golf, der gik til højre, venstre. Selv om det blev en hyggelig dag, kunne overvejelserne godt gå i retning af, om det er arbejdet værd for blot 15 af vores egne damer – der er stort set lige meget arbejde, om der er 15 eller 95 og de tilbud, bestyrelsen forsøger sig med, skulle gerne ramme så mange af klubbens medlemmer som muligt.

     Volstrup den 7. september 2024

    Lørdag den 7. september havde vi arrangeret bustur til Volstrup, hvor 18 dejlige golfpiger deltog. Bestyrelsen valgte at aflyse bussen – for at spare udgifterne – og gjorde det til en ”kør-selv- tur”. Men hyggen og fællesskabet, som vi tidligere har oplevet i bussen, kom jo ikke i spil. Men flot bane, flot golf og Danmark dejligst med sol, blå himmel og let brise krydret med et fantastisk måltid efterfølgende. Selvom det var en dejlig tur, stod vi med spørgsmålet om turene ud af huset er ved at være en saga blot.

     Pink Cup

    Pink Cup den 29. maj havde 128 tilmeldte herrer og damer og det blev afholdt i det fineste golfvejr. 14 dage før blev der reklameret for dagen med tilbud om at få pudset og vasket jern. De fint udklædte damer med plastikbryster og andet lyserødt pynt kastede smil af sig og mange kom til lommerne. I år var Pink Cup organiseret som to matcher – en formiddags- og en eftermiddagsmatch – der blev afviklet individuelt med flotte præmier og klapsalver. En flot organisering af dagen, som vi fremadrettet vil stile imod. At Ingelise Porsborg peakede med ”hole-in-one” gjorde bestemt ikke dagen ringere. Hun inkasserede 12 flasker rødvin. Vi sendte 28.698 kr. af sted til Kræftens Bekæmpelse. Tusind tak til Pink Cup udvalget: Lisa Bergmos, Aase Rasmussen, Inga Stenkær, Lis Adelborg og Birgit Nielsen.

    Ryder Cup den 12. juni 2024

    Så blev årets Ryder Cup afviklet – Europa mod USA – 9 huller single og 9 huller best ball og 9 huller putting. Vinder blev Europa med 49 point mod 29 til USA og vi gik ikke ned på ”udstyr” idet USA pigerne var i rødt med amerikanske flag og Europapigerne i blåt med tilhørende flag. En herlig dag med kamp til stregen, hvor præmien selvfølgelig var guldbarrer (chokolade). Vi satser på, at Ryder Cup bliver en årlig tilbagevendende begivenhed.

     Kønnenes Kamp den 8. juni 2024

    Ja, nævnes skal det jo, men vi tabte igen, så sløjfen er fortsat blå. Vi tog det med oprejst pande, lykønskede herrerne og sang for de vindende mænd.

     Blomsterflor

    Udover at stå her og underholde jer til præmieaftener har Dameklubben haft nogle opgaver. På opfordring fra moderklubben har Dameklubben sået frø over et større stykke jord mellem hul 21 og hul 22, hvilket resulterede i et fint blomsterflor, til glæde for golfspillere, men i særdeleshed for bier og insekter.

    Luk og Sluk turnering den 20. oktober 2024

    Vi har ”Luk og Sluk” matchen den 20. oktober, hvor vi skal udlevere dels scorekort og dels præmier efterfølgende.

    Præmieaftener

    Foruden åbningsmatch og afslutningsmatch, turene ud af huset samt specialmatcher har vi afviklet 4 præmieaftener: 8. maj – 3. juli – 14. august og 18. september. Ud over uddeling af store mængder af præmier, håber jeg også, at I medlemmer oplever at været løbende orienteret om diverse – alt fra kommende arrangementer – nye sponsorer eller ændringer i forhold til vores matcher. Men skal vi gøre det anderledes, er vi lydhøre. Vi har jo som noget nyt indført ”ugens joker” for at sprede præmierne til flere forskellige. Vi må se om det skal fortsætte eventuelt i en anden udlægning.

    Tusind tak til alle vores sponsorer

    Vi har i dag 25 sponsorer og i år er der kommet adskillige nye til. Det er vi meget taknemlige og stolte over. Det betyder, at vi kan uddele flotte præmier, hver gang vi har præmieaftener. Der er uddelt 529 præmier i alt i denne sæson fordelt på 414 onsdagspræmier – nærmest flag og 1. og 2. plads samt ugens joker og derudover 115 Birdie bolde.

    Arrangementer

    Foruden ture og matcher har vi haft diverse indslag:

    Modeshow fra Proshoppen – Tak til de søde modeller.

    Vinsmagning fra Meny Kennedy Arkaden – og der blev smagt, købt og siden båret hjem.

    Lopper – var der få boder sidste år, jamen så følger vi trenden – der var rigtig mange, der havde lopper med, så det gentager vi næste år.

    Desuden besøg af Green Etiqs – en ny sponsor.

    Oplæg vedrørende Klubmesterskaberne – hvilket resulterede i at flere damer meldte sig til Klubmesterskaberne.

    Gæt en 13’er – regelspørgsmål og svar – vi kan vist aldrig blive ”for kloge” og hvert år er der kommet nyt.

    Modeshow. Desværre blev det planlagte modeshow til en af vores præmieaftener aflyst – så derfor blev der arrangeret en aften hos ”Skott”. Og der var vist flere, der havde taget elastikken af portemonnæen.

    Sara Holm og Gistrup Bluesforening – en dejlig musikalsk oplevelse, og noget bedre end en sang vi selv plejer at bidrage med.

    Der har været stabil opbakning til vores præmieaftener omkring 55-92 damer – og der har altid været snak, grin og hygge. Desuden takker vi for de input vi får og ønsker os gerne flere ideer.

     Bestyrelsesmøder

    Foruden det etablerende møde i oktober 2023 har vi afholdt 4 bestyrelsesmøder samt løbende været i kontakt over Messenger. Desuden har vi anvendt mail til intern korrespondance. Det har fungeret fint.

     Kontoret

    Tusind tak for hjælpen til forretningsfører Mads Rom og sekretær Lise Jensen. Uden jeres hjælp kunne vi ikke have klaret diverse matcher. Tusind tak til jer.

    Ørnereden Golfcafe

    Tak til Cafeens søde og hjælpsomme personale. Tak for mad og drikke og godt samarbejde. Fantastisk at I har en ansat, der stepper op og gæsteoptræder på trommer til en af vores præmieaftener.

     Medlemmer

    Dameklubbens søde damer – I skal ha en stor tak for opbakning og deltagelse i arrangementer og tak for søde sms, mail og små skulderklap. Det betyder alt sammen, at det er sjovere at komme onsdag efter onsdag.

     Bestyrelsen

    Bestyrelsen med Kirsten Salk, Helle Andersen, Lene Huus og Lisa Bergmos I skal have tusinde tak for et godt samarbejde. Vi har snakket, vi har diskuteret, vi har foreslået, vi har forkastet, vi har planlagt, vi besluttet, vi har grinet. Det har helt igennem været en fornøjelse. Helle sagde vi tak til ved sidste præmieaften. Kirsten og Lisa er her fortsat. Lene og Ida er på genvalg. Tusind tak til Ena Hübertz for at være suppleant.

    Tak til alle for en dejlig golfsæson 2024.

    Årets golfer 2024

    Årets golfspiller bliver et medlem, som imponerer ved at komme onsdag efter onsdag, at være aktiv, deltager i arrangementer uanset om der er tale om at gøre et stykke arbejde for Dameklubben eller fornøjelse og som repræsenterer en profil, vi er stolte over at have i vores Dameklub: Aase Rasmussen.

    Kære Aase – du imponerer os alle – vi møder dig onsdag efter onsdag og vi ved, at du sandelig også har spillet dagen før – også selvom du siger – ”jeg slår altså ikke så langt mere. Aase du har vist glemt, at du er 83 år. Vi er nogle stykker, der vil være svært tilfredse, hvis vi formår det, du kan og gør. Tillykke Aase – du fortjener så meget titlen som Årets Golfer 2024.

     Æresmedlem 2024

    Som noget nyt har bestyrelse besluttet at indføre årets Æresmedlem, hvilket afføder et kontingentfrit år som medlem af Dameklubben. Det er et medlem, som trofast har støttet Dameklubben – som kommer uanset vejr og vind og som altid er i godt humør og på alle måder repræsenterer den gode golfspiller. Jeg er glad og stolt over på bestyrelsens at tildele dette: ” Æresmedlem Ørnehøj Dameklub 2024” til Karen Fjeldgaard.

    Kære Karen: om nogen – så fortjener du denne titel. Du har været medlem af Ørnehøj Dameklub i mange år og troligt støttet op om klubben og de arrangementer, der har været – du spiller noget fine, fine golf og foruden at være ypperlig repræsentant for golfspillet, er du også et sødt og dejligt menneske, der tager sig godt af gamle som nye medlemmer. Tillykke Karen: om nogen, så fortjener du denne titel.

    Der var ingen kommentarer eller spørgsmål til Idas beretning ud over BRAVO.

    Punkt 3. Fremlæggelse af regnskab

    Regnskab (1.10.2023-30.09.2024) blev fremlagt i kopi, som blev godkendt. Årets overskud udgør 8.004,395 kr.

    Punkt 4. Næste års kontingent

    Bestyrelsen indstillede, at fastholde kontingentsatsen på 300 kr., hvilket Generalforsamlingen vedtog.

    Punkt 5. Valg af bestyrelsen

    På valg til bestyrelsen er Ida Østrup og Lene Huus, som modtager genvalg. Helle Andersen udtræder af bestyrelsen og som nyt bestyrelsesmedlem valgtes Ena Hübertz.

    Punkt 6. Valg af suppleant.

    Som ny suppleant valgtes Camilla Bødker.

    Punkt 7. Valg af revisor

    Dorthe Christiansen genvælges.

    Punkt 8. Indkomne forslag

    Der er ingen indkomne forslag.

    Punkt 9. Eventuelt

    Ida Østrup nævnte henvendelse fra Anette Heering vedrørende en vintercafe og det er som tidligere nævnt allerede besluttet at fortsætte den Vintercafe som blev etableret i vinteren 2023/2024.

    Elisabeth Vienberg ønsker en regelaften sat på matchprogrammet. Fra Generalforsamlingens side var der et ønske om 1-2 regelaftener med kortere indlæg baseret på indsendte spørgsmål.

    Elisabeth Vienberg fremsatte ønske om flere slagspilsmatcher. Det kunne være 2 med modifikationer og 2 uden. Det blev også vendt om C-rækken ønsker at spille slagspil eller ej og om hvorvidt slagspil skal indgå en gang om måneden. Helle Pedersen anførte, at slagspilsmatcher ikke skal spilles senere end 31. august for at sikre at alle kan nå ind ellers bliver det for sent.

    Bestyrelsen tager hensyn til de fremførte synspunkter og forslag ved fastlæggelsen af matchprogrammet.

    Anette Tomra efterlyste udvidet eftermiddagstid. I indeværende sæson har tiden 16.00-16.45 været reserveret til Dameklubben. Udvidet eftermiddagstid kunne være fra 15.30. Helle Pedersen foreslog 15.00-16.30. 15.15-16.15 kunne også komme på tale. Bestyrelsen ser på statistikken for brug af de reserverede tider (som frigives såfremt de ikke er booket af Dameklubbens medlemmer), revurderer og ønsker ny tid.

    Pia Lindberg takkede for den velkomst hun har fået I Ørnehøj Dameklub og synes det er fantastisk at være nyt medlem i Ørnehøj Dameklub ikke mindst takket være den gode mentorordning

    Afslutningsvist takkede Dirigenten for god ro og orden.

    Dameklubben havde forud for Generalforsamlingen udsendt et spørgeskema, som kort blev vendt. De udfyldte spørgeskemaer blev indsamlet og vil blive vurderet af den nye bestyrelse.

    Efterfølgende blev det nævnt at Ørnehøj Dameklub næste år skal være vært for Åben Damedag (hvilket vi er hvert 2. år). Der blev nedsat et udvalg bestående af Birgit Andersen, Camilla Bødker, Ena Hübertz, Marianne Brink, Lisa Bergmos, Lis Kondrup Adelborg, Pia Lindberg og Susanne Jensen. Der var et ønske om at datoen blev fastlagt så tidligt som muligt af hensyn til at kunne tage en fridag den pågældende onsdag. Datoen kan tidligst fastlægges efter Stormødet klubberne imellem i december og i forbindelse med fastlæggelsen af Dameklubbens sæson 2025 matchprogram. Så snart datoen er fastsat vil den blive annonceret.

     

    MB/12.10.2024

     

     

    Vedtægter

    Klik her for at se vedtægterne for dameklubben:  Ørnehøj Dameklub Vedtægter revideret 01.10.22

    Åben Damedag den 21. maj 2025

    Program og indbydelse følger snarest.