Sponsorer i Dameklubben

                                                                                                                                                                                     

Åben Damedag 2023

Åben Damedag onsdag den 31. maj 2023

 

          

 

Matchform: Stableford / greensome

Rækker: 2 – lige store

Deltagere: Max. Hcp. 36. Max 72 par.

Matchfee inkl. greenfee: Kr. 450,- pr. person / Ørnehøj medlemmer kr. 300,-

Program:

Kl. 8.00 Registrering. Denne gang vil der ikke være mulighed for at mødes indenfor

til fælles morgenmad, men vi tilbyder en ‘Goodie bag’ med morgenmad (bolle mv.)

til at tage med på runden.

Kl. 8.30 Orientering

Kl. 9.00 Gunstart

Kl. 14.00 Anretning ved bordet efter match (inkl.

1 genstand (glas vin/øl/vand) i klubhuset

Tilmelding:

Via golfbox, PARVIS.

Matchfee (parvis) indsættes på kontonr.: 6688 0013961719 i Sparekassen Kronjylland.

Husk skriv DGU – nr. Der åbnes for tilmelding via golfbox, den 26. marts kl. 10.00

Tilmeldingsregler og afbud:

Der gælder ’først til mølle’ princippet ved tilmelding. Ved evt. afbud efter d.17 maj refunderes matchfee ikke.

Præmier:

Min. 15 bedst placerede par i hver række. Nærmest hul på alle par 3 huller samt nærmest linjen (forklaring på dagen). Ved lige resultat anvendes laveste samlede spillehandicap.

Information

Web adresse: https://www.ornehojgolfklub.dk/dameklubben/

Dameklubben 2023

Kære nuværende og nye medlemmer af Ørnehøj dameklub

Sæsonen begynder 29. marts 2023

Kom og vær med i vores hyggelige golfklub for damer

 

Hvem                                

  • Alle Damer med max 54 i handicap er velkomne

 Du får

  • Turnering hver onsdag med andre søde damer
  • Golftider fra kl. 9 – 9.45 og kl. 16.00 – 16.45; men du kan spille på alle tidspunkter om onsdagen
  • Onsdagstiderne, som ikke bliver booket, bliver frigivet kl. 24 mandag aften, så andre kan bruge dem
  • Præmieaftener – Vi hygger os med bl.a. modeshow, vinsmagning, lopper, regelundervisning, fælles mad og præmier til 1-2-3. pladser i A-B-C rækken og nærmest hul fra hver onsdagsmatch
  • Fælles lørdags golf udflugt
  • Weekendudflugt
  • ”Årets golfer” – Vi spiller om årets golfer hver onsdag, på nær de onsdage med specialmatcher og 9 huls matcher. Når sæsonen er slut, vælges de 5 onsdage ud med flest tilmeldte damer, og vi har årets golfer i både A+B+C rækkerne
  • Mentorordning for nye medlemmer

 Husk

  • Vores turneringstider er onsdag kl. 09 – 09.45 og kl. 16.00 -16.45
  • Seneste tilmelding til onsdagsmatch er kl. 23.59 dagen før
  • Til morgentiderne er seneste mødetidspunkt kl. 08.45, hvor scorekortene blandes og der sættes hold

 Kontingent

  • 300 kr. – som bedes indbetalt på netbank inden den 17. marts 2023
  • Sparekassen Kronjylland på konto: 6688 13961700
  • Følgende oplysninger skal udfyldes og sendes via mail til:

           

Helle Andersen, mail: hellefa81@gmail.com

Emne: Tilmelding til Dameklubben 2023

Navn:

Tlf. nr.

Medlemsnummer:

Mailadresse:

På hjemmesiden: https://www.ornehojgolfklub.dk/dameklubben kan du holde dig orienteret om, hvad der sker i Dameklubben og se hele Matchprogrammet.

Dameklubben har ligeledes en gruppe på Facebook: Ørnehøj Dameklub.

 

Vel mødt til en ny golfsæson i Dameklubben

Velkommen i Ørnehøj Dameklub

Velkommen

I Ørnehøj Dameklub

2023

Du er velkommen i Dameklubben med handicap 54 eller derunder. I 2022 var vi 136 medlemmer.

Årskontingentet er 300 kr.

Tilmelding til Dameklubben sker ved indbetaling på konto 6688-13961700 og du sender en mail med dine personlige oplysninger til vores kasserer Helle Andersen. Se nærmere på vores hjemmesiden og nedenfor.

Matchdag er onsdag. Dameklubben har tider fra kl. 9-9.45 og kl. 16.00 -16.45.

Tilmelding til onsdagsmatch foretages på Golfbox, og OGSÅ under ”Klubturnering”. Hvis man melder sig på tiderne fra kl. 9.00 – 9.45, skal man deltage i lodtrækningen. Vi mødes senest kl. 8.45 til lodtrækning, hvor scorekortene blandes og deles ud. Hvis de tildelte tider er bookede, er det altid muligt at booke en Boldrende på Touchskærmen.

Hvis man ikke er interesseret i at deltage i de tællende matcher, må man booke tider uden for disse tidsrum.

Matchkalenderen findes på hjemmesiden. Desuden hænger den på vores opslagstavle i klubhuset. Det er medlemmernes eget ansvar at holde sig orienteret om sløjfe, spilleform mm.

Vi er opdelt i 3 rækker efter handicap. Der er præmier hver spilledag til de 3 bedste i hver række, samt nærmest flaget på par 3 hullerne og tættest flaget i 3 slag på de tre nævnte par 4 huller. Når vi spiller holdmatch er der holdpræmier.

Score indtaster man selv. Alle som er tilmeldt matchen vil modtage et link. Mailen med linket bliver sendt til den mailadresse, som du har registreret dig med under din profil på Golfbox, så kontrollér, at den er korrekt. Linket kan man trykke på fra sin telefon eller sin pc, og så er man der, hvor man kan taste sin score for dagen (tidspunktet der er angivet i linket er UDEN betydning). Scoren (antal slag) skal indtastes inden kl. 21.30 onsdag aften. Husk at tjekke, at din score passer. Der kommer ikke en kvittering for endt indtastning.

 

Indtastningen skal være sket senest kl. 21.30 på spilledagen. Matchen lukkes kl 21.30.

Nærmest flaget på par 3-hullerne ( 3-5-8-12-15-20-21-24) og nærmest flaget i 3 på par 4 huller (9-17-27) og samt birdies indberettes ligeledes seneste kl 21.30 på spilledagen til Kirsten Salk på sms – tlf. 30260176 med medlemsnummer, navn, hul og afstand.

Og kun hvis I er tilmeldt matchen.

Præmierne udleveres på de 5 præmieaftener vi har på en sæson. På præmieaftenerne spilles forskellige former for match over 9 huller  – og foruden spisning kl. 19, er der forskellige former for aktiviteter – modeshow – hygge/bytte – regelaften – vinsmagning m.v.

Årets golfer. Vi spiller også om at blive ”årets golfer” om onsdagen.

Udflugt. Der er udflugt en gang om året til forskellige golfklubber. I 2023 er det den 29. april. Når vi er på udflugt, er der ingen match hjemme.

Desuden arrangeres der en weekendtur den 19-20 august.

 

Kønnenes Kamp spilles mod Herreklubben lørdag den 3. Juni. Herreklubben er  arrangør, da de vandt i 2022.

Pink Cup /Åben Damedag. Disse to turneringer afvikles hvert andet år.

I 2023 afholder vi Åben Damedag den 31. Maj. I 2024 er vi tilmeldt Pink Cup.

Jubilæum. I 2023 fejrer Dameklubben 30 års jubilæum. Det fejres den 10 juni 2023 med turnering og fest.

Generalforsamling afvikles den 7. oktober.

Vi har ovenfor prøvet at beskrive, hvordan tingene fungerer i Dameklubben – men som ny har du måske spørgsmål til ” en masse andre ting”. Derfor vil vi gerne tilbyde dig en mentor, der vil følge dig i de første 2-3 matcher. Det gælder uanset, hvornår på dagen, du vil spille. Formålet er at få dig til at føle dig hjemme i Dameklubben. Hvis du ønsker en mentor, finder vi en til dig.

 

Formand Ida Østrup

ida.oestrup@gmail.com

  20626077
Næstformand Kirsten Hedeman Salk

kirstenhedeman@hotmail.com

30260176
Kasserer Helle Fanøe Andersen

Hellefa81@gmail.com

28909739
Sekretær Elisabeth Vienberg

e.vienberg@live.dk

23828080
Scorekort ansvarlig Lene Huus

huus@stofanet.dk

20192999
Suppleanter

 

Ena Hübertz

enaengelby@gmail.com

23384477
Inger Brøner

uffe.inger@live.dk

28263508

 

     Dameklubben                          ornehojdameklub@outlook.dk

 

 

Velkommen i Ørnehøj Dameklub

Referat af generalforsamlingen den 7. oktober 2023

Referat af Dameklubbens generalforsamling den 7. oktober 2023

 

Punkt 1.  Valg af dirigent og referent

 

Ena Hübertz blev valgt som dirigent og kunne konstatere, at generalforsamlingen var rettidigt indkaldt. Marianne Brink blev valgt som referent.

Punkt 2.  Formandens beretning

Formanden indledte beretningen med at byde velkommen til Dameklubbens sidste officielle golfdag og dermed til de 56 damer, der deltog i Generalforsamlingen i Ørnehøj Dameklub 2023. 

Året har budt på mange dejlige golfrunder sammen med mange forskellige kvinder. Det har helt igennem været en fornøjelse.

Vejret har været med os – i hvert fald hvad angår varme – og der har faktisk været forholdsvis få onsdage med voldsom regn og blæst – vi mærker også klimaforandringerne – på godt og ondt.

Vi har i år været 131 medlemmer. Det er flot og vi har plads til flere og er der nogen, der har gode ideer til, hvordan vi kan forbedre vores modtagelse af nye – så de føler sig set og velkommen – jamen så tager vi meget gerne imod nogle gode tips.

En særlig tak til jer, der har taget runder med nogle af de nye, og ført dem ind i vores ”lille univers”. Det er særlig værdifuldt og har betydning – ikke blot for det nye medlem – men også for vores ry og rygte – at her er godt at være og det håber jeg, at I også synes. Vi vægter golfspillet højt, men lige så meget, at der er et godt socialt klima i Dameklubben.

Vi indledte sæsonen med en åbningsmatch med 72 damer, hvoraf 9 var nye medlemmer. Flere af dem var så dygtige, at de kom på vinderholdet – Bravo. Knap så meget bravo til vejret – regn og slud, og en del af os blev ganske kolde. Men Abdul havde lavet gullaschsuppe, så vi fik varmen og senere ”underholdt” Proshoppen os med sæsonens nye kollektion. 

Siden har der hver onsdag været stor tilslutning til onsdagsmatcherne og den 6. september, hvor der spillede allerflest, var der 81 damer ude at golfe. 

Vi har afholdt forskellige former for matcher. Foruden vores hjemlige onsdagsmatcher har programmet været krydret med diverse arrangementer. 

Udflugter

Den 29. april tog vi atter samlet i bus til Mariagerfjord Golfklub – 34 friske kvinder – og som sidste år havde vi en rigtig hyggelig tur. Vejret var med os selvom der var goood vind. Vi snakkede, sang, grinede og spillede golf med slag der gik til højre, venstre og forsvandt ind i skoven. 

Den 19. august tog vi til Hals Golfklub. En rigtig hyggelig dag med sidevind, høj rough og vand, men også med grin og gode snakke.

Åben Damedag

Åben Damedag blev afholdt den 31. maj med max. tilmeldte dvs. 144 kvinder fra mange steder i landet. Et flot og særdeles velorganiseret arrangement. Og med et overskud på mere end 8.000 kr. 

Og sikke et præmieorgie vi var vidner til. Der var så mange og flotte præmier i ”overskud”, at der til slut blev opfordret til at de, der ingen præmier havde opnået i golfspillet, kunne hente en trøstepræmie. Vi satser på at gentage succesen om to år.

Tusind tak til Åben Damedag 2023 udvalget: Lisa Bergmos, Dorte Nielsen, Åse Rasmussen, Marianne Brink, Ena Hübertz og Grethe Mortensen.

Kønnenes Kamp 

Kønnenes Kamp den 3. juni. Ja ja – nævnes skal det jo – men vi tabte atter så sløjfen er fortsat blå. Vi tog det med oprejst pande og sang for de vindende mænd. Dameklubben havde endda taget førstepræmier med til både A og B rækken. Men om herrerne ville have et to måneders kontingent til Loop. Næh – de ville have rødvin.

Dameklubbens 30-års jubilæum

Den 10. juni fejrede vi Dameklubbens 30-års jubilæum med både match og stor fest. 

Cafeen var pyntet op. Vi blev trakteret med formidabel mad af Abdul – der blev holdt taler og fortalt anekdoter om tiden siden klubbens start. Tidligere formand for Dameklubben Birgit Kristensen havde i dagens anledning skrevet et hyldestdigt til os.

Aftenen blev krydret med ”Gårdsangerne”, sang og Irish Coffee, ja, så var der stemning.

En mindeværdig dag og aften.

Luk og sluk den 22. oktober 2023 

Vi har opgaver til ”Luk og sluk” matchen den 22. oktober, hvor vi skal udlevere scorekort og præmier.

Præmieaftener

Der har været planlagt seks præmieaftener: 29. marts, 26. april, 24. maj, 28. juni, 2. august og 6. september.

Foruden uddeling af store mængder af præmier håber jeg også at I medlemmer oplever at være løbende orienteret om diverse – alt fra kommende arrangementer til nye sponsorer eller ændringer i forhold til vores matcher.

Der er uddelt i alt 508 præmier i denne sæson; 138 hulpræmier, 285 1., 2. og 3. præmier og 85 Birdiebolde. 

Tusind tak til alle vores sponsorer

Vi har i dag 22 sponsorer og i år er der kommet adskillige nye til. Det er vi meget taknemmelige for og stolte over. Det betyder, at vi kan uddele flotte præmie, hver gang vi har præmieaftener.

Vi har til vores Præmieaftener haft diverse indslag som f.eks.:

  • Modeshow fra Proshoppen – Tak til de søde modeller.
  • Regelaften med regeldommer Jesper Andersen – en succes som vi gentager.
  • Gæt en 13’er – regelspørgsmål og svar
  • Vinsmagning fra Meny Kennedy Arkaden – og der blev smagt, købt og siden båret hjem.
  • Sang og lopper – var der få boder sidste år, jamen så følger vi trenden – der var rigtig mange, der havde lopper med, så det gentager vi til næste år
  • Modeshow fra Boutique Prestige – præsentation af vores nye sponsor – tak y ilde søde modeller.

Der har været fin og stabil opbakning til vores præmieaftener – omkring 55-72 damer – men som nævnt i indledningen er vi jo 131 medlemmer. Vi vil gerne have endnu flere til at deltage og er åbne for input til at gøre aftener mere attraktive – alt fra struktur til indhold.

Holdtræning for golfere 

Som noget nyt er der etableret holdtræning for os golfere – et otte ugers kursus to gange ugentligt – både formiddags- og eftermiddagshold – i samarbejde med Fysioterapi Thimms. Spændende at se om det afføder stærke veltrimmede kvinder.

Årets golfer

Vi har på almindelige onsdage spillet om ”Årets golfer” Det er Anette Hartvig Jensen, Dorthe S. Christiansen og Ingelise Winther

Bestyrelsesmøder

Foruden det etablerende møde i oktober 2022 har vi afholdt fire bestyrelsesmøder samt løbende været i kontakt over Messenger. Desuden har vi anvendt mail til intern korrespondance. Det har fungeret fint.

Kontor

Tusind tak for hjælpen til nu tidligere forretningsfører Lisa Bergmos og sekretær Lise Jensen. Uden jeres hjælp kunne vi ikke have klaret diverse matcher. Tusind tak til jer.

Ørnereden Golfcafe

Tak til Abdul og Roma for mad og drikke og godt samarbejde. Det er vi glade for.

Medlemmer 

Dameklubbens søde damer – I skal have en stor tak for opbakning og deltagelse i arrangementer. Også tak for søde sms’er, mails og små skulderklap. Det betyder alt sammen, at det er sjovere at komme onsdag efter onsdag. 

Bestyrelsen

Bestyrelsen med Kirsten Salk, Helle Andersen, Elisabeth Vienberg og nyvalgte Lene Huus. I skal have tusinde tak for et godt samarbejde. Det har helt igennem været både godt og hyggeligt.

Lene er kommet godt ind i tingene, men er desværre forhindret i at deltage i dag. Dejligt at I – både Kirsten og Helle har valgt at tage endnu en tørn – det er jeg rigtig glad for. Elisabeth sagde vi jo mange tak til ved sidste præmieaften. Og vi ser frem til at samarbejde med endnu et nyt bestyrelsesmedlem. 

Også tusind tak til Ena Hübertz og Inger Brøner fordi I har været suppleanter. Og tak til revisor Dorthe Christiansen.

Der var ingen som havde kommentarer til Formandens beretning ud over at der fra Generalforsamlingen lød der en stor tak til bestyrelsen for deres store og gode arbejde – med stort bifald.

Punkt 3. Fremlæggelse af regnskab

Regnskab (1.10.2022-30.09.2023) (og budget for 2024) blev fremlagt i kopi, som blev godkendt. Årets overskud er reduceret i forhold til sidste år, hvilket bl.a. skyldes fejringen af Dameklubbens 30-års jubilæum. Det fremgår ligeledes, at der er afsat et større beløb til afholdelse af julefrokosten i 2023 end det kostede at holde julefrokosten i 2022, hvilket skyldes, at Bestyrelsen har ’noget’ i ærmet. Dato for julefrokosten 2023 er fastsat til fredag den 24. november. Bestyrelsen står selv for arrangementet – så I kan allerede nu sætte kryds i kalenderen. 

Punkt 4. Næste års kontingent

Bestyrelsen indstillede, at fastholde kontingentsatsen på 300 kr., hvilket Generalforsamlingen vedtog.

Punkt 5. Valg af bestyrelsen

På valg til bestyrelsen er Kirsten Salk og Helle Andersen, som begge modtager genvalg. I og med at Elisabeth Vienberg ikke ønsker genvalg, skal der vælges et nyt bestyrelsesmedlem. Lisa Bergmos vil gerne stille op til bestyrelsen, og blev valgt som nyt bestyrelsesmedlem, ligesom Kirsten Salk og Helle Andersen begge genvælges.

Punkt 6. Valg af suppleant.

Eftersom der kun kræves en suppleant og Inger Brøner ikke var til stede, genvalgtes Ena Hübertz som suppleant.

Punkt 7. Valg af revisor

Dorthe Christiansen blev genvalgt.

Punkt 8. Indkomne forslag

Der var ingen indkomne forslag.

Punkt 9. Eventuelt

Bente Johansen opfordrede til at flere af Dameklubbens medlemmer deltager i Klubmesterskabet og stillede forslag om at på en af præmieaftenerne kunne en deltager fortælle, hvad det er og hvad det går ud på. Bente har selv deltaget senest her i år og synes det er rigtig hyggeligt. Det blev også foreslået, at bestyrelsen sætter matcher op med slagspil, så dette spil er afprøvet forud for Klubmesterskaberne. Louise Nielsen nævnte, at det kan være en udfordring for dem som spiller sidst på dagen at nå at gennemføre slagspillet – også set i lyset af andre (herre)bolde på banen og i og med at slagspil (uden modifikationer) tager længere tid.

Susanne Krebs opfordrede til at præmieaftenerne ikke sluttede for sent, hvorefter forskellige synspunkter blev fremført som bestyrelsen tager til efterretning og med i deres overvejelser. Som for eksempel at præmieaftenerne ikke plejer at slutte så sent, men skal heller ikke være forjaget. Flertal for at fastholde starttidspunkt kl. 19.00, men så må aftenen gerne afvikles lidt mere glidende og maden serveres til tiden. Hjælp til udskænkning/disken kunne bidrage til en bedre afvikling.

Dirigenten kunne afslutningsvis konstatere, at Generalforsamlingen var afviklet og overstået i god ro og orden.

 

MB/07.10.2023

Vedtægter

Klik her for at se vedtægterne for dameklubben:  Ørnehøj Dameklub Vedtægter revideret 01.10.22

Pink Cup den 1. juni 2022

                   

Turnering 01.06 2022

 

Dette er en landsdækkende turnering, hvor mach-fee går ubeskåret til forskning m.v., i brystkræft.

Hver 9. kvinde i Danmark rammes årligt af brystkræft

Pink Cup kan spilles af alle medlemmer af Ørnehøj Golfklub, både damer og herrer.

Tilmelding til Match-fee er 200 kr. som betales via konto 6688-13961700

eller MobilPay 3597gf senest den 30. maj 2022 kl. 12:00 – husk at anføre dit medlemsnummer.

Yderligere information, se turneringsinfo på Golf Box.

Turneringen er med løbende start og kan spilles hele onsdagen den 1. juni 2022.

HUSK TIDSBESTILLING.

Gør dagen festlig. Mød op i pink bluse eller andet der viser I spiller Pink cup.

Alle spiller stableford over 18 huller fra rød tee.

Der spilles i 3 rækker, damerne spiller en A og B række, men kun en række for herrerne, med fine præmier fra forskellige sponsorer.

Der er præmie for nærmest hullet på par 3 hullerne.

Der er præmie for Nærmest Stregen på s3 for damer og herrer.

Ved hole-in-one vinder du 12 flasker vin og klubbens indsamlingsresultat øges med 25.000 kr.

Vinderne af A og B rækken kan gå videre til landsfinalen i september.