Dameklubben

Sæsonen begynder den 3. april. Kom og vær med i vores hyggelige golfklub for damer.

Du er velkommen i Dameklubben med handicap 54 eller derunder. I 2023 var vi 131 medlemmer.

Kontingent. 300 kr. – som bedes indbetalt på netbank inden den 28. marts 2024 på konto Sparekassen Kronjylland på konto: 6688 13961700.

Følgende oplysninger skal udfyldes og sendes via mail til: Lisa Bergmos, mail: lisabergmos@gmail.com

Emne: Tilmelding til Dameklubben 2024

Navn:

Tlf. nr.

Medlemsnummer:

Mailadresse:

Matchdag er onsdag. Dameklubben har tider fra kl. 9-9.45 og kl. 16.00 -16.45. Onsdagstiderne som ikke bliver booket bliver frigivet kl. 24.00 mandag aften, så andre kan bruge dem. Seneste tilmelding til onsdagsmatcherne er kl.18.00 dagen før.

Tilmelding til onsdagsmatch foretages på Golfbox, og OGSÅ under ”Klubturnering”. Hvis man melder sig på tiderne fra kl. 9.00 – 9.45, skal man deltage i lodtrækningen. Vi mødes senest kl. 8.45 til lodtrækning, hvor scorekortene blandes og deles ud. Hvis de tildelte tider er bookede, er det altid muligt at booke en Boldrende på Touchskærmen.

Hvis man ikke er interesseret i at deltage i de tællende matcher, må man booke tider uden for disse tidsrum.




    Bestyrelsen

    Formand og webmaster
    Ida Østrup Olsen
    Tlf. 2062 6077
    ida.oestrup@gmail.com
    ornehojdameklub@outlook.dk

    Næstformand og matchleder
    Kirsten Salk
    Tlf. 3026 0176
    kirstenhedeman@hotmail.com

    Kasserer og webmaster
    Lisa Bergmos
    Tlf. 2980 5680
    Lisabergmos@gmail.com

    Matchbehandler og sekretær
    Lene Huus
    Tlf. 2019 2999
    huus@stofanet.dk

    Sponsorer
    Ena Hübertz
    Tlf. 2338 4477
    enaengelby@gmail.com

    Suppleant
    Camilla Bødker Pedersen
    Tlf. 6178 0122
    skatter90@hotmail.com

    Velkommen i Ørnehøj Dameklub

    Matchkalenderen findes på hjemmesiden. Desuden hænger den på vores opslagstavle i klubhuset. Det er medlemmernes eget ansvar at holde sig orienteret om sløjfe, spilleform mm.

    Vi er opdelt i 3 rækker efter handicap. Der er præmier hver spilledag til de 3 bedste i hver række, samt nærmest flaget på par 3 hullerne og tættest flaget i 3 slag på de tre nævnte par 4 huller. Når vi spiller holdmatch er der holdpræmier.

    På hjemmesiden: http://www.ornehojgolfklub.dk/dameklubben kan du holde dig orienteret om, hvad der sker i Dameklubben og se hele Matchprogrammet.

    Dameklubben har ligeledes en gruppe på Facebook: Ørnehøj Dameklub.

    Score indtaster man selv. Alle som er tilmeldt matchen vil modtage et link. Mailen med linket bliver sendt til den mailadresse, som du har registreret dig med under din profil på Golfbox, så kontrollér, at den er korrekt. Linket kan man trykke på fra sin telefon eller sin pc, og så er man der, hvor man kan taste sin score for dagen (tidspunktet der er angivet i linket er UDEN betydning). Scoren (antal slag) skal indtastes inden kl. 21.30 onsdag aften. Husk at tjekke, at din score passer. Der kommer ikke en kvittering for endt indtastning.

    Indtastningen skal være sket senest kl. 21.30 på spilledagen. Matchen lukkes kl 21.30.

    Nærmest flaget på par 3-hullerne ( 3-5-8-12-15-20-21-24) og nærmest flaget i 3 på par 4 huller (9-17-27) og samt birdies indberettes ligeledes seneste kl 21.30 på spilledagen.

    Og kun hvis I er tilmeldt matchen.

    Præmierne udleveres på de 5 præmieaftener vi har på en sæson. På præmieaftenerne spilles forskellige former for match over 9 huller  – og foruden spisning kl. 19, er der forskellige former for aktiviteter – modeshow – hygge/bytte – regelaften – vinsmagning m.v.

    Årets golfer. Vi spiller om at blive ”årets golfer” om onsdagen. Offentliggøres ved generalforsamlingen i oktober.

    Golftur. Der er udflugt to gange i løbet af sæsonen til forskellige golfklubber.

    Kønnenes Kamp afvikles mod Herreklubben om foråret.

    Pink Cup /Åben Damedag. Disse to turneringer afvikles hvert andet år. I 2024 er vi tilmeldt Pink Cup.

    Generalforsamling afvikles som afslutningen på sæsonen i oktober.

    Mentor. Vi har ovenfor prøvet at beskrive, hvordan tingene fungerer i Dameklubben – men som ny har du måske spørgsmål til ” en masse andre ting”. Derfor vil vi gerne tilbyde dig en mentor, der vil følge dig i de første 2-3 matcher. Det gælder uanset, hvornår på dagen, du vil spille. Formålet er at få dig til at føle dig hjemme i Dameklubben. Hvis du ønsker en mentor, finder vi en til dig.

     

    Formand og webmaster Ida Østrup

    ida.oestrup@gmail.com

           20626077
    Næstformand og matchleder Kirsten Hedeman Salk

    kirstenhedeman@hotmail.com

    30260176
    Kasserer og sponsorer Helle Fanøe Andersen

    Hellefa81@gmail.com

    28909739
    Webmaster og matchleder Lisa Bergmos

    lisabergmos@gmail.com

    29805680
    Matchbehandler

    og sekretær

    Lene Huus

    huus@stofanet.dk

    20192999
    Suppleanter

     

    Ena Hübertz

    enaengelby@gmail.com

    23384477
    I

          Dameklubben                          ornehojdameklub@outlook.dk

    Velkommen i Ørnehøj Dameklub

    Sponsorer i Dameklubben

                                                                                                                                                                                     

    Uge vindere

    Dameklubbens bestyrelse har besluttet som en forsøgsordning i 2024, at der er 2 præmier i hver række.

    3 præmien kaldes ugens joker, og hvorfor så det, jo vi vil gerne have at flere får mulighed for at få en præmie med hjem.

    Ugens joker, er fastsat, nemlig efter: 7 – 9 – 13. Første uge er det 7 pladsen i hver række, anden uge 9 pladsen i hver række og tredje uge er det 13 pladsen i hver række osv..

    Ugens vindere den 9. oktober  2024 er: Vindere Dameklubben 09102024

    Referat af generalforsamlingen den 7. oktober 2023

    Referat af Dameklubbens generalforsamling den 7. oktober 2023

     

    Punkt 1.  Valg af dirigent og referent

     

    Ena Hübertz blev valgt som dirigent og kunne konstatere, at generalforsamlingen var rettidigt indkaldt. Marianne Brink blev valgt som referent.

    Punkt 2.  Formandens beretning

    Formanden indledte beretningen med at byde velkommen til Dameklubbens sidste officielle golfdag og dermed til de 56 damer, der deltog i Generalforsamlingen i Ørnehøj Dameklub 2023. 

    Året har budt på mange dejlige golfrunder sammen med mange forskellige kvinder. Det har helt igennem været en fornøjelse.

    Vejret har været med os – i hvert fald hvad angår varme – og der har faktisk været forholdsvis få onsdage med voldsom regn og blæst – vi mærker også klimaforandringerne – på godt og ondt.

    Vi har i år været 131 medlemmer. Det er flot og vi har plads til flere og er der nogen, der har gode ideer til, hvordan vi kan forbedre vores modtagelse af nye – så de føler sig set og velkommen – jamen så tager vi meget gerne imod nogle gode tips.

    En særlig tak til jer, der har taget runder med nogle af de nye, og ført dem ind i vores ”lille univers”. Det er særlig værdifuldt og har betydning – ikke blot for det nye medlem – men også for vores ry og rygte – at her er godt at være og det håber jeg, at I også synes. Vi vægter golfspillet højt, men lige så meget, at der er et godt socialt klima i Dameklubben.

    Vi indledte sæsonen med en åbningsmatch med 72 damer, hvoraf 9 var nye medlemmer. Flere af dem var så dygtige, at de kom på vinderholdet – Bravo. Knap så meget bravo til vejret – regn og slud, og en del af os blev ganske kolde. Men Abdul havde lavet gullaschsuppe, så vi fik varmen og senere ”underholdt” Proshoppen os med sæsonens nye kollektion. 

    Siden har der hver onsdag været stor tilslutning til onsdagsmatcherne og den 6. september, hvor der spillede allerflest, var der 81 damer ude at golfe. 

    Vi har afholdt forskellige former for matcher. Foruden vores hjemlige onsdagsmatcher har programmet været krydret med diverse arrangementer. 

    Udflugter

    Den 29. april tog vi atter samlet i bus til Mariagerfjord Golfklub – 34 friske kvinder – og som sidste år havde vi en rigtig hyggelig tur. Vejret var med os selvom der var goood vind. Vi snakkede, sang, grinede og spillede golf med slag der gik til højre, venstre og forsvandt ind i skoven. 

    Den 19. august tog vi til Hals Golfklub. En rigtig hyggelig dag med sidevind, høj rough og vand, men også med grin og gode snakke.

    Åben Damedag

    Åben Damedag blev afholdt den 31. maj med max. tilmeldte dvs. 144 kvinder fra mange steder i landet. Et flot og særdeles velorganiseret arrangement. Og med et overskud på mere end 8.000 kr. 

    Og sikke et præmieorgie vi var vidner til. Der var så mange og flotte præmier i ”overskud”, at der til slut blev opfordret til at de, der ingen præmier havde opnået i golfspillet, kunne hente en trøstepræmie. Vi satser på at gentage succesen om to år.

    Tusind tak til Åben Damedag 2023 udvalget: Lisa Bergmos, Dorte Nielsen, Åse Rasmussen, Marianne Brink, Ena Hübertz og Grethe Mortensen.

    Kønnenes Kamp 

    Kønnenes Kamp den 3. juni. Ja ja – nævnes skal det jo – men vi tabte atter så sløjfen er fortsat blå. Vi tog det med oprejst pande og sang for de vindende mænd. Dameklubben havde endda taget førstepræmier med til både A og B rækken. Men om herrerne ville have et to måneders kontingent til Loop. Næh – de ville have rødvin.

    Dameklubbens 30-års jubilæum

    Den 10. juni fejrede vi Dameklubbens 30-års jubilæum med både match og stor fest. 

    Cafeen var pyntet op. Vi blev trakteret med formidabel mad af Abdul – der blev holdt taler og fortalt anekdoter om tiden siden klubbens start. Tidligere formand for Dameklubben Birgit Kristensen havde i dagens anledning skrevet et hyldestdigt til os.

    Aftenen blev krydret med ”Gårdsangerne”, sang og Irish Coffee, ja, så var der stemning.

    En mindeværdig dag og aften.

    Luk og sluk den 22. oktober 2023 

    Vi har opgaver til ”Luk og sluk” matchen den 22. oktober, hvor vi skal udlevere scorekort og præmier.

    Præmieaftener

    Der har været planlagt seks præmieaftener: 29. marts, 26. april, 24. maj, 28. juni, 2. august og 6. september.

    Foruden uddeling af store mængder af præmier håber jeg også at I medlemmer oplever at være løbende orienteret om diverse – alt fra kommende arrangementer til nye sponsorer eller ændringer i forhold til vores matcher.

    Der er uddelt i alt 508 præmier i denne sæson; 138 hulpræmier, 285 1., 2. og 3. præmier og 85 Birdiebolde. 

    Tusind tak til alle vores sponsorer

    Vi har i dag 22 sponsorer og i år er der kommet adskillige nye til. Det er vi meget taknemmelige for og stolte over. Det betyder, at vi kan uddele flotte præmie, hver gang vi har præmieaftener.

    Vi har til vores Præmieaftener haft diverse indslag som f.eks.:

    • Modeshow fra Proshoppen – Tak til de søde modeller.
    • Regelaften med regeldommer Jesper Andersen – en succes som vi gentager.
    • Gæt en 13’er – regelspørgsmål og svar
    • Vinsmagning fra Meny Kennedy Arkaden – og der blev smagt, købt og siden båret hjem.
    • Sang og lopper – var der få boder sidste år, jamen så følger vi trenden – der var rigtig mange, der havde lopper med, så det gentager vi til næste år
    • Modeshow fra Boutique Prestige – præsentation af vores nye sponsor – tak y ilde søde modeller.

    Der har været fin og stabil opbakning til vores præmieaftener – omkring 55-72 damer – men som nævnt i indledningen er vi jo 131 medlemmer. Vi vil gerne have endnu flere til at deltage og er åbne for input til at gøre aftener mere attraktive – alt fra struktur til indhold.

    Holdtræning for golfere 

    Som noget nyt er der etableret holdtræning for os golfere – et otte ugers kursus to gange ugentligt – både formiddags- og eftermiddagshold – i samarbejde med Fysioterapi Thimms. Spændende at se om det afføder stærke veltrimmede kvinder.

    Årets golfer

    Vi har på almindelige onsdage spillet om ”Årets golfer” Det er Anette Hartvig Jensen, Dorthe S. Christiansen og Ingelise Winther

    Bestyrelsesmøder

    Foruden det etablerende møde i oktober 2022 har vi afholdt fire bestyrelsesmøder samt løbende været i kontakt over Messenger. Desuden har vi anvendt mail til intern korrespondance. Det har fungeret fint.

    Kontor

    Tusind tak for hjælpen til nu tidligere forretningsfører Lisa Bergmos og sekretær Lise Jensen. Uden jeres hjælp kunne vi ikke have klaret diverse matcher. Tusind tak til jer.

    Ørnereden Golfcafe

    Tak til Abdul og Roma for mad og drikke og godt samarbejde. Det er vi glade for.

    Medlemmer 

    Dameklubbens søde damer – I skal have en stor tak for opbakning og deltagelse i arrangementer. Også tak for søde sms’er, mails og små skulderklap. Det betyder alt sammen, at det er sjovere at komme onsdag efter onsdag. 

    Bestyrelsen

    Bestyrelsen med Kirsten Salk, Helle Andersen, Elisabeth Vienberg og nyvalgte Lene Huus. I skal have tusinde tak for et godt samarbejde. Det har helt igennem været både godt og hyggeligt.

    Lene er kommet godt ind i tingene, men er desværre forhindret i at deltage i dag. Dejligt at I – både Kirsten og Helle har valgt at tage endnu en tørn – det er jeg rigtig glad for. Elisabeth sagde vi jo mange tak til ved sidste præmieaften. Og vi ser frem til at samarbejde med endnu et nyt bestyrelsesmedlem. 

    Også tusind tak til Ena Hübertz og Inger Brøner fordi I har været suppleanter. Og tak til revisor Dorthe Christiansen.

    Der var ingen som havde kommentarer til Formandens beretning ud over at der fra Generalforsamlingen lød der en stor tak til bestyrelsen for deres store og gode arbejde – med stort bifald.

    Punkt 3. Fremlæggelse af regnskab

    Regnskab (1.10.2022-30.09.2023) (og budget for 2024) blev fremlagt i kopi, som blev godkendt. Årets overskud er reduceret i forhold til sidste år, hvilket bl.a. skyldes fejringen af Dameklubbens 30-års jubilæum. Det fremgår ligeledes, at der er afsat et større beløb til afholdelse af julefrokosten i 2023 end det kostede at holde julefrokosten i 2022, hvilket skyldes, at Bestyrelsen har ’noget’ i ærmet. Dato for julefrokosten 2023 er fastsat til fredag den 24. november. Bestyrelsen står selv for arrangementet – så I kan allerede nu sætte kryds i kalenderen. 

    Punkt 4. Næste års kontingent

    Bestyrelsen indstillede, at fastholde kontingentsatsen på 300 kr., hvilket Generalforsamlingen vedtog.

    Punkt 5. Valg af bestyrelsen

    På valg til bestyrelsen er Kirsten Salk og Helle Andersen, som begge modtager genvalg. I og med at Elisabeth Vienberg ikke ønsker genvalg, skal der vælges et nyt bestyrelsesmedlem. Lisa Bergmos vil gerne stille op til bestyrelsen, og blev valgt som nyt bestyrelsesmedlem, ligesom Kirsten Salk og Helle Andersen begge genvælges.

    Punkt 6. Valg af suppleant.

    Eftersom der kun kræves en suppleant og Inger Brøner ikke var til stede, genvalgtes Ena Hübertz som suppleant.

    Punkt 7. Valg af revisor

    Dorthe Christiansen blev genvalgt.

    Punkt 8. Indkomne forslag

    Der var ingen indkomne forslag.

    Punkt 9. Eventuelt

    Bente Johansen opfordrede til at flere af Dameklubbens medlemmer deltager i Klubmesterskabet og stillede forslag om at på en af præmieaftenerne kunne en deltager fortælle, hvad det er og hvad det går ud på. Bente har selv deltaget senest her i år og synes det er rigtig hyggeligt. Det blev også foreslået, at bestyrelsen sætter matcher op med slagspil, så dette spil er afprøvet forud for Klubmesterskaberne. Louise Nielsen nævnte, at det kan være en udfordring for dem som spiller sidst på dagen at nå at gennemføre slagspillet – også set i lyset af andre (herre)bolde på banen og i og med at slagspil (uden modifikationer) tager længere tid.

    Susanne Krebs opfordrede til at præmieaftenerne ikke sluttede for sent, hvorefter forskellige synspunkter blev fremført som bestyrelsen tager til efterretning og med i deres overvejelser. Som for eksempel at præmieaftenerne ikke plejer at slutte så sent, men skal heller ikke være forjaget. Flertal for at fastholde starttidspunkt kl. 19.00, men så må aftenen gerne afvikles lidt mere glidende og maden serveres til tiden. Hjælp til udskænkning/disken kunne bidrage til en bedre afvikling.

    Dirigenten kunne afslutningsvis konstatere, at Generalforsamlingen var afviklet og overstået i god ro og orden.

     

    MB/07.10.2023

    Vedtægter

    Klik her for at se vedtægterne for dameklubben:  Ørnehøj Dameklub Vedtægter revideret 01.10.22